به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تراکتور فصل بیست‌و‌سوم را با سنت‌شکنی آغاز کرد و برای اولین‌بار در دوران مالکیت محمدرضا زنوزی،‌ سرمربی تراکتور برای فصل جدید ابقا شد. پاکو خمس؛ سرمربی اسپانیایی تراکتور که در میانه فصل بیست‌و‌دوم به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد، فصل بیست‌و‌سوم را نیز با سرخپوشان تبریزی آغاز کرد تا این‌بار هواداران تراکتور پیش از آغاز فصل، خیال‌شان بابت سرمربی راحت باشد.

خرید ستاره‌های پُر شمار مانند امیرحسین حسین‌زاده، محمد نادری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آغاسی، حسین پورحمیدی، سیامک نعمتی و مهدی شیری و ... باعث شد محمدرضا زنوزی تیمش در فصل بیست‌و‌سوم را، «بهترین تیم تاریخ» بنامد اما همه چیز برای تراکتور مطابق میل پیش نرفت. شکست این تیم تبریزی در هفته‌های آغازین فصل بیست‌و‌سوم مقابل سپاهان و پرسپولیس صدای هواداران را درآورد و در ادامه نیز تیمِ خمس در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در خانه مقابل الشارجه امارات شکست خورد و نتوانست به دور گروهی این مسابقات راه پیدا کند. اتفاقی که باعث شد اولین زمزمه‌های اعتراض هواداران تبریزی در ورزشگاه به گوش برسد و اوضاع در تبریز برای تراکتور نامناسب پیش برود.

خمس نیم‌فصل نخست لیگ برتر را با قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول به پایان رساند اما نیم‌فصل دوم نیز همانند نیم‌فصل اول، چندان مطابق میل مدیران تراکتور هواداران تبریزی پیش نرفت. خریدهای جدید این تیم از جمله مهدی عبدی، ارسلان مطهری، سجاد آشوری، رحمان جعفری و میلوش دلتیچ هم کارساز نبودند تا اینکه خمس در نهایت در پایان هفته بیست‌و‌سوم تبریز را ترک کرد. هرچند خمس مشکلات شخصی را دلیل جدایی‌اش از تراکتور عنوان کرده بود اما مدیران این باشگاه نیز به دلیل نتایج ضعیف چندان مایل به همکاری با او نبودند و در نهایت حضور 495 روزه این مربی اسپانیایی در فوتبال ایران در پایان هفته بیست‌و‌سوم به پایان رسید.

حاشیه‌های تراکتور در فصل بیست‌و‌سوم اما به اینجا ختم نمی‌شود و شاید نقطه عطف این تیم در فصل گذشته، درگیری هواداران تبریزی با بازیکنان تراکتور در فرودگاه و پس از دیدار با نساجی در هفته بیست‌و‌پنجم بود. اتفاقی که باعث شد اختلافات بین هواداران و مدیریت باشگاه تراکتور به اوج خود برسد. تراکتور که بعد از جدایی خمس بدون سرمربی به کار خود ادامه می‌داد، پس از درگیری پیش آمده در فرودگاه، حمید مطهری را به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد. این مربی نیز با چهار برد و دو تساوی در لیگ برتر، عملکرد موفقی داشت اما تنها شکست مطهری با تراکتور مقابل مس رفسنجان در جام حذفی همه چیز را در تبریز تحت الشعاع قرار داد.

هواداران تراکتور پس از حذف خانگی تیم‌شان در جام حذفی مقابل مس رفسنجان، به شدت علیه محمدرضا زنوزی و مدیران و بازیکنان تراکتور شعار دادند. اتفاقی که باعث شد زنوزی تصمیم به فروش باشگاه بگیرد.  با این حال چند روز پیش زنوزی جلسه‌ای با هواداران برگزار کرد تا به نوعی با آنها آشتی کند. این تیم در جذب بازیکن در حال فعالیت است اما هنوز سرمربی جدید خود را معرفی نکرده است.

تراکتور در پایان فصل بیست‌و‌سوم با 54 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و باید دید در لیگ آینده چه اتفاقاتی برای این تیم که تاکنون ترابی و اسماعیلی‌فر را از پرسپولیس به خدمت گرفته رقم خواهد خورد.